Doktoriõppe eesmärgid
Uurimistöö efektiivse läbiviimise oskuste ja tehnikate omandamine.
Doktorant omandab uurimistöö planeerimisel ja doktoritöö tegemise käigus probleemi nägemise ja püstitamise oskuse, originaalse, iseseisva ja kriitilise mõtlemise ning võime arendada teoreetilisi käsitlusi. Oma doktoritöö valmimiseks rakendab doktorant efektiivse projektijuhtimise põhimõtteid, sõnastades uurimiseesmärgid, vaheetapid ja tegevuste järjekorra. Doktorant kasutab info kogumiseks talle võimaldatud ressursse efektiivselt, teeb kindlaks vajaliku kirjanduse, arhiivid jt infoallikad, kasutab infotehnoloogiat andmebaaside korraldamiseks, salvestamiseks ja info edastamiseks. Ta õpib tundma oma eriala ja külgnevate alade kaasaegseid teadustulemusi. Tundes ja kasutades oma eriala uurimistöö meetodeid ja tehnikaid, oskab doktorant kriitiliselt hinnata ja analüüsida nii enda kui ka kaasdoktorantide uurimistöö tulemusi. Uurimistöö käigus omandab doktorant tulemuste kokkuvõtmise, dokumenteerimise ja aruannete koostamise oskuse.
Uurimistöö keskkonna tundmaõppimine.
Doktorant mõistab oma uurimistöö konteksti nii kodumaisel kui ka rahvusvahelisel tasandil. Ta suhtub teadlikult teiste teadlaste õigustesse, oma uurimisainesse ja teistesse uurimistöösse puutuvatesse isikutesse, arvestades konfidentsiaalsust, eetika küsimusi, autoriõigusi, andmete omandiõigust, andmekaitset. Ta õpib tundma institutsioonis ja oma erialal toimivat hea tava praktikat, uurimistöös vajalikke töö- ja tervisekaitse küsimusi, teaduse rahastamise ja evalveerimise protsessi ning teadustulemuste akadeemilise või kommertsiaalse kasutamise protsessi, määratledes ka enda uurimistöö põhimõtted ja (eksperimentaalsed) tehnikad.
Personaalse efektiivsuse ning meeskonnatöö oskuste omandamine ja arendamine.
Doktorant näitab tahet ja suutlikkust õppida ja omandada teadmisi, on oma suhtumises teadustöösse loov, innovatiivne, originaalne, paindlik ja avatud. Ta on motiveeritud, põhjalik, teadlik oma õpivajadustest ja võimeline need identifitseerima. Ta teadvustab ressursside piiratust ja kasutab ettenähtud toetusi eesmärgipäraselt, on initsiatiivikas, iseseisev, otsustusvõimeline. Doktorant arendab ja hoiab koostöösidemeid juhendajatega, kolleegidega ja kaasdoktorantidega nii ülikoolis kui ka laiemas teadlaskogukonnas. Mõistes oma käitumise mõju teistele, töötades edu nimel formaalses või informaalses meeskonnas doktorant kuulab, annab ja saab tagasisidet ning vastab teistele mõistetavalt.
Kommunikatiivsete oskuste arendamine.
Kirjutades eesmärgile vastavas stiilis, kujundab doktorant sidusaid argumente ja väljendab mõtteid selgelt nii formaalses kui ka informaalses keskkonnas, kasutades selleks mitmekesiseid tehnikaid. Ta kaitseb konstruktiivselt oma uurimistulemusi seminaridel ja avalikus diskussioonis ning panustab oma eriala populariseerimisse laiemas avalikkuses. Doktorant toetab teiste õppimist, kaasatuna õpetamisse, mentorlusse või muude tegevuste kaudu.
Karjääriedendamine.
Doktorant pühendub järjepidevale professionaalsele enesearendamisele, seades realistlikke ja saavutatavaid karjäärieesmärke, selgitades välja ja arendades enda võimalusi tööturul läbilöömiseks. Ta suudab teadustöö oskusi üle kanda väljapoole teaduskeskkonda ning tunneb karjäärivõimalusi nii akadeemilises sfääris kui ka väljaspool seda. Ta on suuteline esitlema oma oskusi, isikuomadusi ja kogemusi efektiivselt CV-s, taotlustes ja intervjuudes.