Miinimumnõuded osaliselt ja täielikult veebipõhistele kursustele
In English below
Osaliselt või täielikult veebipõhise kursuse loomisel on soovitatav lähtuda kvaliteetse e-kursuse loomise juhendist ja e-kursuse kvaliteedikriteeriumidest.
E-kursus on hästi struktureeritud ja sisaldab järgmisi põhikomponente:
- Kursuse ainekava ja õpijuhis(ed).
- Suhtlemisvahendid, nt foorumid, veebiseminarid.
- Iseseisvat õppimist toetavad õppematerjalid, nt täistekstilised õppematerjalid, videod jm.
- Iseseisvat õppimist toetavad tegevused, nt enesekontrollitestid jm interaktiivsed harjutused.
- Vahendid kodutööde esitamiseks ja õppijate hindamiseks, nt ülesanded, testid, foorumid jm.
- Seadistatud hindetabel
- Vahend(id) e-kursuse kohta tagasiside saamiseks, nt tagasiside küsimustik, foorum.
E-kursust on mugav luua Moodle'i õpikeskkonnas. E-kursuse väljatöötamisel pakuvad metodoloogilist ja tehnilist tuge õppeosakonna elukestva õppe keskuse õppedisainerid ja personaliosakonna õpetamisoskuste arendamise konsultandid.
Juhendid: https://sisu.ut.ee/juhendid
Analüüsi oma e-kursust
E-kursuse eneseanalüüsi on võimalik läbi viia Harno konkursiveebis. Konkursiveebi saab kasutajakonto luua ja siseneda HarID (Smart-ID-d saab kasutada läbi HarID), ID-kaardi või mobiil-ID abil. Eneseanalüüsi teostamiseks valige konkurss "e-kursuse eneseanalüüs" ning salvestage eneseanalüüs mustandina. Eneseanalüüside lehel saab tehtud eneseanalüüse vaadata (vaates on võimalik eneseanalüüs PDF-failina alla laadida, et see vajadusel esitada kolleegidele või juhile), muuta või kustutada.
Samuti on võimalik kasutada eneseanalüüsi maatriksi PDF-faili:
E-kursuse enesehindamise maatriks
Minimum requirements for partially and entirely online courses
When creating a partially or entirely online course, it is recommended to follow the guidelines (in Estonian) for creating a high-quality e-course and the quality criteria of the e-course.
E-course is well structured and includes the following key components:
- Course syllabus and study guide(s).
- Communication tools, eg forums, webinars.
- Study materials that support independent learning, eg full-text study materials, videos, etc.
- Activities to support independent learning, such as self-tests and other interactive exercises.
- Tools for submitting homework and assessing learners, eg assignments, tests, forums, etc.
- Gradebook that includes all graded elements of the course and calculates the final score.
- Tool for receiving feedback on the e-course, eg feedback survey, forum for asking feedback.
It is convenient to create an e-course in the Moodle learning environment. Methodological and technical support for the development of the e-course is provided by the instructional designers of the Lifelong Learning Centre and academic developers of Human Resources Office.
Instructions: https://sisu.ut.ee/juhendid/instructions-english
Self-evaluate your e-course
The self-evaluation of the e-course can be done on the Harno competition website. You can create user account and access a user account using HarID (Smart-ID can be used via HarID), ID card or mobile ID. To perform a self-evaluation, select the "e-kursuse eneseanalüüs" (in Estonian only) and save the self-evaluation as a draft. On the Self-evaluations page, you can view the completed self-evaluation (in the view, you can download the self-evaluation as a PDF file to present it to colleagues or the manager, if necessary), edit or delete it.
It is also possible to use a self-evaluation matrix PDF file: